• FRAKT 49 KRONOR
  •  
  •  
  • BETALNING VIA KLARNA & SWISH
  •  
  •  
  • LEVERANS 1-3 VARDAGAR
  •  
  •  
  • ÖPPET KÖP 30 DAGAR

 

KÖPVILLKOR

 

FÖRETAGSINFORMATION 

MWH OF SWEDEN AB 

S:t Johannesgatan 62

603 54 Norrköping

Orgnr. 559232-9055

maria@mwhofsweden.com

 

​​​​​​

ALLMÄNT 

Följande villkor gäller alla beställningar som görs av dig som kund. Genom att använda mwhwear.com och/eller genomföra en beställning godkänner du att följa villkoren som anges nedan. Se till att ha läst och förstått villkoren innan du genomför din beställning. Det är väldigt viktigt att du anger korrekta kontaktuppgifter vid beställning.  

  

SPRÅK 

Tillgängliga språk är svenska. MWH skickar förtillfället till följande länder: Sverige 

  

ÅLDERSGRÄNS 

För att genomföra en order på MWH behöver du ha fyllt 18 år.  

 

PERSONUPPGIFTER 

Det är viktigt att du som kund känner dig trygg med hur vi behandlar dina personliga uppgifter. MWH of Sweden AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter och hanterar dessa enligt bestämmelserna i EU:s dataskyddsförordning (EU) 2016/679 med tillhörande genomförandeförfattningar och kompletterande författningar om dataskydd. Läs vår integritetspolicy för beskrivning hur dina uppgifter behandlas av oss. Genom att godkänna dessa villkor vid köp bekräftar du att du tagit del av vår integritetspolicy. 

  

PRIS 

Priserna som anges på MWH of Sweden är i SEK, inklusive 25 % moms. Priserna som visas är exklusive fraktkostnad. Momsen redovisas i ordersammanställningen tillsammans med eventuella fraktkostnader innan du bekräftar köpet i kassan. Vid omständigheter som vi inte råder över, såsom ökade råvarupriser eller valutaförändring förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att ändra priserna motsvarande. Vi reserverar oss för eventuella prisfel, tryckfel och att prisjusteringar kan ske när som helst utan föravisering.  

 

RABATT 

Eventuell rabattkod anges i kassan vid fliken “Jag har en rabattkod”. Ansvaret för att registrera rätt rabattkod ligger hos kunden och prisjusteringar på grund av felaktig rabattkod kan inte genomföras i efterhand. Olika rabatter och rabattkoder kan inte kombineras tillsammans. 

 

PRODUKTEXPONERING 

Vi gör vårt bästa för att exponera produkterna så korrekt som möjligt. Vi kan inte garantera att bilderna visar produktens exakta färg, då en färgskillnad kan förekomma beroende på enhet och bildskärm.  

 

BESTÄLLNING  

Här går vi igenom steg för steg hur det går till när du genomför en beställning på mwhwear.com. Avtalet är bindande mellan oss och dig när du mottagit din orderbekräftelse via den mejladress du angav vid beställningen.  

 

1.Börja med att välja kategori och de produkter du är intresserad av, ange antal och eventuell variant. Dina varor läggs automatiskt i varukorgen när du trycker på knappen Lägg i varukorgen. 

2.Överst på sidan till höger kan du se din varukorg. Vill du se  vad som finns i din varukorg håller du muspekaren över BAG- så får du en förgranskning av produkterna i varukorgen. Antal, storlek och färg syns vid produktnamnet.  

3.När du vill gå vidare till kassan trycker du på Till Kassan överst till höger på sidan. Kontrollera att de varor som du vill beställa finns i listan. Vill du ta bort eller ändra antal varor i varukorgen går det bra att göra det genom att trycka på plus eller minus för att uppdatera antalet. När du kontrollerat detta trycker du på Till kassan. 

4.Här får du överblick över din order och kan kontrollera din order av varor, vilken storlek, färg och antal. Även har kan du reglera antal genom att trycka på plus eller minus på den vara du vill korrigera. Om du vill byta färg eller storlek i detta steg klickar du produkten namn för att komma tillbaka till produktsidan. Då kan du välja den storlek och färg du vill ha- tryck på knappen lägg till i varukorgen. Observera att du då måste ta bort den andra varan från varukorgen manuellt. 

5.Nästa steg är att välja det fraktsätt som passar dig bäst.  

6.Sista steget är slutföra ditt köp med att välja betalningsalternativ: Klarna eller Swish. 

7.Fyll i dina uppgifter och klicka i att du förstått köpvillkoren. Klicka på Skicka order!

8.Du får en orderbekräftelse till den mejladress du angav vid köpet! Du har ingått ett köpeavtal tillsammans med MWH! Om du inte skulle få en orderbekräftelse strax efter du slutfört din order ber vi dig kontakta oss på maria@mwhofsweden.com

 

 

LAGERTILLGÅNG 

Alla storlekar som visas ska finnas tillgängliga för leverans. Vid försäljning korrigeras lagersaldot automatiskt och när varan är slutsåld är den inte längre tillgänglig för orderläggning. Vi reserverar oss undantagsvis för eventuella felaktiga lagersaldo som skulle kunna förekomma. Vi reserverar oss för slutförsäljning. I händelse att en vara skulle saknas eller är slutsåld för paketering av din order, justeras ordern och pengarna för varan betalas tillbaka inom max 14 bankdagar. Vi restnoterar inte saknades produkter för senare leverans. Om detta skulle inträffa kommer ni bli informerade via den mejl du angav vid beställningen.  

 

BETALNINGSALTERNATIV 

Nedan visas de olika betalningsalternativen MWH erbjuder. 

 

KLARNA CHECKOUT 

Klarna Checkout som är en säker och smidig helhetslösning. Du kan själv välja hur du vill betala: få först betala sen, betala direkt, dela upp, kort och banköversföring. Se nedan beskrivning av vad dem olika betalningsalternativen innebär. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarnas på 08-120 120 10. Klarnas villkor hittar du här.  

   

FÅ FÖRST BETALA SEN  

Klarna Faktura,utan fakturaavgift, har 14 dagars betaltid från fakturadatum. Fakturan skickas till den mejl som du registrerade vid orderläggning och skickas i samband med att ordern skickas från vårt lager. Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr. Om fakturan fortsatt inte betalas tillkommer det dröjsmålsränta om 24% plus gällande referensränta. Om fortsatt ingen betalning sker kan fodran överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. När du väljer faktura övertar Klarna rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Klarna. Här kan du läsa mer om villkoren för Klarna Faktura.  

   

BETALA DIREKT  

Via Klarnas Betala direkt kan du genomföra en betalning direkt från ditt bankkonto. Om ditt bankkonto sedan tidigare är registrerat för direktbetalning hos oss eller via Klarnas kundportal eller vid tidigare köp, räcker det att du godkänner betalningen med Mobilt BankID. Om du inte är registrerad för direktbetalning sedan tidigare, kan du göra det med enkla steg och sedan bekräfta med Mobilt BankID. Dina bankuppgifter delas aldrig med någon förutom din bank.   

   

DELA UPP  

Klarna Dela Upp är för dig som vill dela upp din betalning över en period. Det tillkommer ränta, så var extra nogrann att läsa igenom Klarnas kreditvillkor här.   

   

KORT  

Säker kortbetalning med antingen VISA, Mastercard/Eurocard eller American Express där inga kortavgifter tillkommer. Kortuppgifterna lagras inte hos oss, utan de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningarna som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade.   

   

BANKÖVERFÖRING  

Välj din bank i rullistan och följ instruktionerna som gäller för just din bank.  

 

SWISH 

Du kan enkelt betala direkt med Swish. För att kunna betala med Swish måste du appen installerad. Följ instruktionerna på skärmen. 

 

MWH PRESENTKORT ​​​​​​

Du kan även betala med MWHs presentkort. För att betala med presentkort går du till kassan och trycker på "Jag har en rabattkod" och fyller i presentkortets kod. När du kontrollerat att kombinationen är rätt trycker du på aktivera. Om koden blivit inmatad rätt ser du att kassans belopp korrigerats. Presentkort kan inte kombineras med andra rabattkoder.

 

VILLKOR PRESENTKORT

MWHs digitala presentkortet är giltigt 1 år efter inköpsdatum och kan enbart användas på MWHWEAR.SE.  Presentkortet skickas separat från bekräftelsemejlet, senast nästkommande vardag då dem görs manuellt. Det är viktigt att din korrekta mejladress anges vid beställningstillfället så presentkortet kommer rätt. Vi ansvarar inte för presentkort som skickats till fel mejl på grund av felregistering vid beställning. När giltighetsperioden har gått ut kan presentkortet inte användas som betalningsmedel vid köp, inte återaktiveras och dess kvarvarande ej förbrukade värde kan inte heller återbetalas. Presentkortets belopp kan inte heller betalas ut till annat betalmedel under giltighetstiden. MWH kan inte hållas ansvariga för MWH-presentkort som tappats bort,blir stulna,hanteras ovaksamt, passerar giltighetsperioden eller blir avvaktivera. Presentkort kan inte köpas med rabattkoder eller med andra rabatter. I enighet med lagen om distansförsäljning har du en betänketid på 14 arbetsdagar, med start dagen efter mottagandet av presentkortet, att häva din beställning av presentkortet. Kontakta oss på maria@mwhofsweden.com om så är fallet. 

 

 

ORDERBEKRÄFTELSE 

När du slutfört din beställning och genomfört köpet kommer en orderbekräftelse skickas till din mejl som du angav vid köptillfället. Om du inte får en orderbekräftelse omgående efter din orderläggning, var god att kontakta oss på maria@mwhofsweden.com. I bekräftelsen hittar du all information gällande din beställning som produkt, antal, storlek, valt betalningsalternativ samt leveransalternativ. Om någon uppgift inte stämmer i bekräftelsen är det viktigt att du kontaktar oss så fort som möjligt för vi ska kunna rätta till eventuella fel.  

 

FRAKTALTERNATIV

Fraktalternativ som går att välja är Schenker och Instabox. Leveranstiden är 1-3 vardagar. Vi tar inte ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktbolaget. 

 

SCHENKER 

Din vara levereras till närmsta Schenker utlämningsställe. När din vara kommit till utlämningsstället kommer du få ett sms med uthämtningskod.Ta med legitimation, bud visar bådas legitimation.

 

INSTABOX  

Din vara levereras till valbar Instabox. När varan anlänt kommer du få ett sms med en personlig kod som anges för att öppna boxen där din beställning ligger. Identifiering med Mobilt Bank-ID kan behövas. På plats finns det en exakt guide hur du går till väga.  


 

AVISERING 

Beroende på vilket fraktalternativ kommer du få en sms-avisering så fort ditt paket finns hos ombud/box för uthämtning. 

  

SKADAT PAKET 

Vid upptäckt av skador på paketet vid uthämtning av din beställning ska du i första hand göra en anmälan på plats på utlämningsstället och därefter kontakta fraktbolaget. Om du inte upptäcker skadan förens du öppnar paket och skadan är av den art som kan hänga ihop med transportföretagets hantering ska du kontakta fraktbolaget och göra en skadeanmälan direkt. I andra hand kontaktar du MWH of Sweden på maria@mwhofsweden.com

  

OUTLÖSTA PAKET 

Du måste uppge korrekt och giltig leveransinformation. Om du ångrar ditt köp när ett paket skickats från oss måste du hämta ut paket och returnera paketet. Om MWH of Sweden AB får tillbaka en order i retur som skickats till fel adress eller inte hämtats ut i tid blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och kunden debiteras därefter. För paket som inte hämtats ut inom liggtiden debiteras en avgift på 250 kr. 

  

ÖPPET KÖP 

Vi erbjuder 30 dagars byte och öppet köp, där du i lugn och ro kan prova kläderna hemma. För öppet köp måste varan var i samma skick som vid leverans dvs. oanvänd, (att prova varan går bra!), parfym/doftfri, oskadad, inte vara nedsmutsad, inte ha tvättats eller på något sätt ändrats. Samtliga lappar och etiketter måste vara kvar på plagget på samma sätt som vid leverans. Om kund frångår från dessa bestämmelser har MWH rätt att neka öppet köp eller göra värdeminskningsavdrag som motsvarar den värdeminskning som hantering av produkten uppgett.

  

BYTE 

För byte måste varan var i samma skick som vid leverans dvs. oanvänd, (att prova varan går bra!), parfym/doftfri, oskadad, inte vara nedsmutsad, inte ha tvättats eller på något sätt ändrats. Samtliga lappar och etiketter måste vara kvar på plagget på samma sätt som vid leverans. Om kund frångår från dessa bestämmelser har MWH rätt att neka öppet köp eller göra värdeminskningsavdrag som motsvarar den värdeminskning som hantering av produkten uppgett.

Vid byte av storlek eller till annan vara måste du lägga en ny order i webbshopen och returnera varan som du vill byta. Se nedan hur du genomför en retur.  

 

ÅNGERRÄTT 

Du har alltid 14 dagars ångerrätt från mottagandet av varan, enligt Lagen om Distansavtal. Som kund har du rätt att återfå pengarna vid ångrat köp utan att ange anledning, tänk dock på att du måste meddela oss att du ångrat dig inom 14 dagar från det att du mottagit varan för att nyttja din ångerrätt. Om ångerrättens sista dag infaller under en lördag, söndag eller en helgdag förlängs ångerrätten så att den även gäller nästkommande vardag. Vill du nyttja din ångerrätt ska du skicka ett klart och tydligt meddelande till MWH om ditt beslut att frånträda avtalet och vilka varor/order det gäller. Du kan meddela oss på maria@mwhofsweden.com eller via brev. Du kan använda Ångerblankett från Konsumentverket om du vill, men det är inget måste. 

Se till att packa varan så den tål posthantering och återanvänd gärna samma förpackning som vid leverans. Vid ångerrätt står du som kund själv för returkostnaden och var noga med att behålla inlämningskvitto om du lämnar in paketet på postkontor.  

Om du nyttjar din ångerrätt och frånträder köpeavtalet, kommer vi betala tillbaka den totala summan för din beställning. Återbetalning vid ångerrätt sker utan onödig dröjsmål och senast 14 dagar från den dagen vi fått meddelandet om ditt beslut att frångå avtalet. Samma betalningsmedel kommer användas för återbetalning som användes för det inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. Återbetalningen kommer inte kosta dig något.  

  

RETUR 

För retur måste varan var i samma skick som vid leverans dvs. oanvänd, (att prova varan går bra!) parfym/doftfri, oskadad, inte vara nedsmutsad, inte ha tvättats eller på något sätt ändrats. Samtliga lappar och etiketter måste vara kvar på plagget på samma sätt som vid leverans. Vi har rätt att neka en retur som frånser från dessa bestämmelser.  

Vill du nyttja din returrätt och returnera varan fyller du i medföljande retursedel. Använd gärna förpackningen som leveransen kom i eller se till att varan är ordentligt paketerad för att tåla posthantering. Var noga att ta bort den gamla fraktsedlar utanpå paketet innan du fäster medföljande returfraktsedlen på paketet. Du ansvarar själv för varan tills att den har når vårt lager. Spara det kvittot du för vid inlämning då det är bevis för att varan har skickats i retur.  

 

RETURFRAKT 

Returfrakt kostar 49 kr och summan dras av på återbetalningen.

  

ÅTERBETALNING  

Vid godkänd retur görs en återbetalning till samma betalningssätt som gjordes vid köptillfället, med ett avdrag på 49 kronor för returfrakten. Det kan ta upp till 14 dagar innan pengarna syns på ditt konto. Vid återbetalning förbehåller vi oss rätten att dra av för eventuell värdeminskning som uppkommit vid din hantering av varan. MWH of Sweden kan dröja med återbetalning om inte varan inkommit i retur.  

 

VILLKOR KUNDRECENSIONER

Genom att lämna kundrecensioner för våra kläder beviljar du att MWH kan publicera och använda dina recensioner i samband med företagets marknadsföring, inklusive men utan begränsning till Instagram, Facebook, LinkedIn, nyhetsbrev och annat marknadsföringssyfte. Vidare beviljar du att MWH behåller sig rätten att granska recensionen innan publicering. Inga recensioner med olämpligt, oanständigt språk eller identifierbara personuppgifter kommer godkännas. Du befriar härmed MWH från alla krav vad gäller ersättning av användning av dina recensioner i ovan syfte. Du befriar härmed MWH och samtycker till att friskriva MWH och alla personer som agerar enligt MWH vägnar från alla anspråk och krav av alla slag i samband med ovan beskrivning av användning av kundrecensioner. 

 

#MWHSTYLE 

Vi älskar att se våra kunder använda MWH´s kläder! Så mycket att vi kommer vilja använda det för marknadsföringssyfte i våra olika kanaler. Våra kanaler innefattar vår e-handel, våra sociala medier så som Instagram, Facebook, LinkedIn eller i e-mail/nyhetsbrev. Självklart med godkännande från våra kunder. Genom att posta en bild med #MWHSTYLE godkänner du följande: att MWH (orgnr. 559232-9055) kan använda alla bilder som är taggade med #MWHSTYLE i marknadsföringssyfte. 

 

Härmed intygar du att: 

1. MWH äger all rätt till dina bilder med #MWHSTYLE.

2. Att du ha godkännande från personer som är med på bilden att tilldela rättigheterna. 

3. Att MWH inte bryter mot någon tredjepartsrättighet eller bryter mot någon lag. 

 

Härmed frigör du MWH från alla skyldigheter att betala dig för användning av dina bilder med ovan beskrivna användningsformer. Härmed befriar du MWH från alla krav vad gäller ersättning av användning av dina bilder i ovan syfte. Du befriar härmed MWH och samtycker till att friskriva MWH och alla personer som agerar enligt MWH vägnar från alla anspråk och krav av alla slag i samband med ovan beskrivning av användning av dina bilder. 

 

BEDRÄGERI

MWH polisanmäler alla bedrägerier och dataintrång eller försök till sådana. I de fall vi har skäl att misstänka bedrägeri, dataintrång och/eller annan sorts missbruk av mwhwear.se förbehåller vi oss rätten att neka eller häva ditt köp.

 

FORCE MAJEURE 

MWH of Sweden AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Händelser som krig, naturkatastrofer, strejk, brand, stridsåtgärder på marknaden, myndighetsbeslut som påverkar marknaden och produkter negativt exempelvis restriktioner, varningar, försäljningsförbud.   

 

REKLAMATION 

Vid eventuell reklamation kontaktar du oss på maria@mwhofsweden.com med ordernummer i ämnesraden, bifogad bild samt att du utförligt beskriver vad du upplever för problem med din vara.  

Våra tyger som används till våra aktiva businesskläder är slitstarkt, men kräver en särskild vård för att hålla sig optimalt i funktion och form. Viktigt att skötselråden följs då slitage eller felaktigt skötsel av kläderna inte räknas som reklamation.  

MWH of Sweden följer givetvis de krav på reklamationer som gäller enligt konsumentköplagen. Det innebär bland annat att om din vara skulle vara defekt eller om det uppstått fel vid eller dröjsmål i leveransen får du reklamera varan inom tre år efter ditt mottagande av varan. Du kan då ha rätt att kräva avhjälpande, om leverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller i vissa fall, ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka. Tänk på att du måste skicka meddelande inom rimlig tid efter det att du märkt eller borde märkt felet alternativt fått de försenade varorna. Meddelande som skickas inom två månader efter det att felet upptäckts anses vara i rimlig tid. Sker inte reklamationen inom rimlig tid från att felet upptäckts, eller borde ha upptäckts, eller senast inom tre år från det du mottaglig varan, förlorar du rätten att göra eventuella påföljder enligt konsumentköplagen mot MWH of Sweden. 

Vid bedömningen kommer vi att ta hänsyn till Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer, som vi alltid efterföljs. Samtliga kostnader som du haft i anledning av köpet och reklamationen återbetalas vid godkänd reklamation. Om du inte är nöjd med vår bedömning i ett reklamationsärende kan du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden. 

 

TVIST  

Vi hoppas att du som kund ska vara nöjd när du handlat hos oss. Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans kan du som kund kontakta Allmäna Reklamationsnämnden för utomstående bedömning av din reklamationsansökan. 

Allmänna Reklamationsnämnden 

Box 174 

101 23 Stockholm 

http://www.arn.se  

  

Vid alternativ tvistlösning kan du som konsument vända dig till EU-kommissionens onlineplattform, European Commission Online Dispute Resolution https://ec.europa.eu/odr. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorganisation.  

  

Om du har några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att höra av dig till oss på maria@mwhofsweden.com.

Dessa villkor var uppdaterade senast 22/9 2021. Du kan ladda ner MWH of Swedens Köpvillkor här.

 

 

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen